Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 18.05.2024, 22:32

Блог вчительки Кравчук Людмили Іванівни

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [8]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 26
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Ю. Чеповецький «Неймовірні пригоди М’якуша, Нетака та Непосидька»

Літературні казки. Юхим Чеповецький «Неймовірні пригоди М’якуша, Нетака та Непосидька»


Розділ 1
Ігри пожвавлюють урок, стимулюють і підтримують інтерес до вивчення мовних явищ, літературних творів, розвивають мислення, уважність. Щоб перевірити як учні 3-го класу засвоїли зміст розділу 1 ,проводжу літературну вікторину « Упізнай героя»
1. Ця кімната вважалася найцікавішою у школі. На столах і поличках стояли саморобні машини, грізно гарчали ганчіркові леви і самі просилися до рота глиняні фрукти. (Майстерня « Умілі руки» )
2. Руки з пружинок ,ноги з пружинок і навіть і їжачок на голові з пружинистих волосків. Цей хлопчик був непосидючий. (Непосидько)
3. Другий хлопчик кругленький, гладенький, дуже ніжний. І ледачий настільки, що слова не витягнеш.(М’якуш)
4. Третій хлопчик був зроблений з дуже твердого сучкуватого дерева, яке не кожна пилка візьме. Весь якийсь необтесаний, незграбний, брови завжди насуплені, і все робив не так, все – навпаки. (Нетак.)

Розділ 2
Проводжу гру «Чи уважно ти читав?»
1. Що здивувало іграшкових хлопчиків червневого ранку? (Тиша в школі.)
2. Якою була прибиральниця тітка Глаша?(Любила порядок і дисципліну.)
3. Що вона розповіла про школярів? (Виїхали до табору.)
4. Чому бідолахи засмутились? (Бо їх не взяли із собою, незавершених.)
5. Чого бракувало Непосидьку?( Одного гвинтика, він міг розхитатись.)
6. У чому була незавершеність Нетака? (Він був необтесаний.)
7. Чого бракувало М‘якушу? (0дного вуха,права нога була коротша)
8. Чому їм було не собі у порожній запилюженій кімнаті? (Попереду літо,вони незавершені.)
9. Чиї це були роботи? (Петруся Матусина-Татусева )
10. Чому його тітка Глаша назвала бідолашною дитиною? (Не пустили до табору.)
11. Чому хлопчики не погодились з тіткою Глашею? ( Петруся возили в школу на батьковій машині , сніданки займали весь портфель.)
12. Куди вирішили втікати наші герої? (У літній табір, до дітей.)

Розділ 3
Зміст прочитаного розділу перевіряється у формі гри «В гостях у чарівної скриньки» Запитання написані на окремих аркушах і знаходяться у чарівній скриньці. Учні по черзі витягують завдання, обговорюють в парах і дають відповіді згідно нумерації питань.
1. Де сиділи М’якуш, Нетак ,Непосидько? (У фрегаті.)
2. Яка проблема виникла першою? ( Як вийти із кімнати.)
3. Хто спав у гамаку і перетравлював сніданок? (Жирний павук)
4. Як хлопчики будили павука? (Кричали, тупали ногами.)
5. Чим був незадоволений павук? (Мух розполохали)
6. Як вони примусили павука протягнути павутину від полиці до вікна? (Всім розказати пообіцяли, що його павутина найміцніша у світі.)
7. Чому у павука було 7 ніг? (Одну втратив у сутичці з горобцем.)
8. Кому найважче було дістатися по павутині до вікна? (М’якушу)
9. Яку плату вимагав павук у хлопчиків? (По 2 мухи)
10.Чи розрахувались хлопчики з павуком? (Ні.)
11. Що сказали вони павуку? (Що дурнішого за нього немає на світі.)
12. Чому наші герої вирішили шукати Петруся? (Щоб він їх доробив.)
13. Чому Петрусь не поїхав у табір? (Його не пустили батьки.)


Розділ 4
Інтерактивна гра « Пінг-понг» допоможе з’ясувати розуміння тексту розділу 4. На класі група найуважніших читайликів. Вони кидають один одному м’ячик і ставлять один одному питання по змісту розділу.
Наприклад:
1. Як друзі вирішили йти до Петруся? (Строєм)
2. Що сталося під час ходьби? (Приклеїлись.)
3. В якому порядку вирішили крокувати?(Непосидько, Нетак, М’якуш)
4.Чому Непосидько і Нетак почувалися інвалідами?(Послабились гвинтики,гострими були сучки.)
5. Про що вони думали? Важко жити на світі незакінченими іграшками.)
6. Про що вони співали під час ходьби?
7. Від яких думок у них на душі ставало легше? ((Їх скоро відремонтують умілі руки.)
8. Що для них виявилось найцікавішим) (Вітрини магазинів)
9. Що найбільше цікавило Непосидька? (Велосипеди, роликові ковзани.)
10. Що цікавило М’якуша? (Крісла, дивани.)
11.Чому обурювався Нетак? (Чому не продають гаряче молоко, солоні цукерки)
12. Куди прямували іграшкові хлопчики? (До великої крамниці )
13. Чому вони туди йшли? (Хотіли побачити Петруся.)
Розділ 5
Зміст даного розділу перевіряється у формі бліцопитування «Так чи ні»
Учням пропонуються запитання. Вони відповідають словами так або ні.
1.Петрусь захворів на грип? (Ні.)
2. Петрусь захворів на капризит з вибриками? (Так.)
3. Його лікували гіркими ліками? (Ні)
4.Його лікували здобними булочками і солодкими кашами? (Так.)
5.Тато сконструював Півавтомат Уведення Поживи щоб годувати усю родину? (Ні)
6. Тато сконструював Півавтомат, щоб годувати Петруся? (Так.)
7. У Півавтомата були 3 важелі, схожі на руки. (Так.)
8. Руху автомату надавав двигун від автомобіля? (Ні.)
9. Руху автомату надавав пилосос і пральна машина? (Так.)
10. У важелях були закріплені ложка, виделка і чашка? (Так.)
11.Петрусь вставав з ліжка? (Ні.)
12.Законом сім’ї були Петрусеві «дай» і «хочу»? (Так.)
13.Ці примхи стали причиною захворювання на капризит з вибриками.(Так.)
14. Абетка , яку вивчив Петрусь була «поживною»? (Так.)
15. Під час нападу капризиту Петрусь вимагав нових іграшок? (Ні.)
16. Під час нападу капризиту Петрусь вимагав живого слона? (Так.)
17. Живого слона йшла шукати у зоопарк мама? (Ні.)
18. Живого слона йшов шукати у зоопарк тато?( Так.)
19.Під час хвороби Петруся відвідували однокласники? (Ні.)
20. Під час хвороби Петруся відвідували лікарі, професори? (Так.)
21. Бабуся вивчила лікарську мову, щоб лікувати внука? (Ні.)
22. Її вивчила мама? (Так.)
23. Від Петрусевого капризиту страждала кицька Сосиска і собака Сардель? Так.)
24.Життя дідуся на пенсії було безтурботним? (Ні.)
25.На плечі дідуся лягли всі позашкільні обов’язки Петруся? (Так.)
26. « Пироги пішли у ноги, каша лізе з вух» -це слова дом робітниці Дусі? (Так.)
27. Повновладним господарем у домі був татусь? (Ні.)
28. Через те у нього прізвище було Матусин? (Так.)
29. Прізвище у мами було Татусева? ( Так.)
30. Мама всіма керувала? (Так.)

Розділ 7, 8
Зміст розділу7 та 8 відтворюємо на уроках позакласного читання. Проводиться урок брейн–ринг. Вчитель зачитує питання. На обговорення командам дається 1хв. Право відповіді надається тій команді, яка перша подала звуковий сигнал.
Відповіді на питання учні шукають у тексті розділів 7, 8 (ст.45-58)
1. Як Петруся вели у крамницю?
2. Хто став на перешкоді зустрічі з Петрусем М’якушу, Непосидьку, Нетаку?
3. Яка небезпека виникла на шляху у крамницю?
4. Як по черевиках можна було розпізнати людину?
5. Чим були цікаві черевики у дітей?
6. Чиє взуття було найнебезпечніше?
7. Як постраждали під час ходьби в магазині іграшкові хлопчики?
8. Що означають слова : «Бум! Тра –та –та за себе!»
9. Знайти підпис до малюнка на сторінці 49.
10. Про що розмовляли між собою іграшки на полиці?
11. Як М’якуш опинився на полиці?
12. Про що кричали покупці?
13. Що здивувало покупців?
14. Яку команду дав Буратіно?
15. Знайдіть опис іграшкового осла?
16. Що сказав завідуючий магазину?
17. Де опинилися наші іграшкові хлопчики?
18. Чому Петрусь вирішив купити осла?
19. Як почувалися іграшкові хлопчики серед звалища іграшок?
20. Прочитайте опис коней, які лежали в купі бракованих іграшок.
21. Як Непосидько приготував свого коня до їзди?
22. Що зробив М’якуш для свого коня?
23. Як скакав на коні Нетак?
24. Що діялось на вулиці, коли їхали вершники?
25. Чому вони на конях не потрапили до Петруся?
26. До кого вирішили звернутись за допомогою?
27. Як вітався з іграшковими хлопчиками міліціонер?
28. Як вітався з міліціонером М’якуш?
29. Як поводився при зустрічі Нетак?
30. Як звали міліціонера?
31. Прочитайте, як М’якуш, Нетак, Непосидько розпитували у міліціонера про Петруся?
32. Що допомогло міліціонеру знайти інформацію про Перуся?
33. Прочитайте опис довідника дільничого?
34. Хто вистрибнув на ремінець дільничому і чому?
35. Де міліціонер порадив шукати Петруся?
36. Щ о вигукнув дільничий, закриваючи книгу?
37. Як висловили вони йому свою вдячність?
Якщо на одному уроці не вистачить часу, щоб опрацювати дані розділи, можна продовжити у роботу на наступному уроці.
Розділ 9
Зміст розділу 9 пропоную перевірити у формі завдання:
Вибери правильну відповідь. Учні швидко і правильно виконують завдання,відтворюючи зміст прочитаного
Варіант 1
1.Хто налетів на М’якуша на вулиці?
а) пішохід; б) юний шофер;
2.Що запитав дядечко Петро-постовий у п’ятирічного відчайдуха?
а) де його мама? б) де його права?
3. Що прочитав міліціонер у своєму довіднику?
а) Дитяча автівка належить Вові Колеснику?
б) власник відвідує 1-й клас;
4. Міліціонер сказав:
а) віддати машину на площадку у ДАЇ;
б) позбавити права водити автомобіль цілий тиждень;
5.М’якуш висів на стовпі і чув розмови
а) між людьми; б) між пташками;
6.М’якуша врятував:
а) пустотливий горобчик;
б) його друзі Непосидько і Нетак;
Розділ 9
Варіант 2
Вибери правильну відповідь
1.Про що мріяв М’якуш, коли впав на землю із стовпа?
а) швидше зустрітись із друзями;
б) щоб Петрусь повернув йому колишню форму;
2. Про що думав М’якуш, коли почув тонкі запахи із кондитерської крамниці?
а) там він зустріне Петруся;
б) там добрий дух, який може мене зцілити;
3. Як М’якуш добирався до кондитерської крамниці?
а) біг по тротуару;
б) вчепився за підбор черевика;
4. Хто найвправніше працював у підвалі?
а) машини, що місили біле тісто;
б) досвідчена майстриня тітонька Феня;
5. Чому М’якуш вирішив впасти вниз?
а) хотів поласувати цукровою пудрою і родзинками;
б) захотів , щоб тітонька Феня зробила його колишнім;
6. Хто підказав Непосидькові і Нетаку, де рятувати М’якуша?
а) покупці крамниці;
б) пустотливий горобець;
Розділ 10
Зміст розділу 10 перевіряється на уроці у формі самостійної роботи.
Кожен учень отримує завдання, де надруковані питання по змісту розділу. Потрібно дати відповідь на поставлене питання письмово. (Учні запитання отримують без відповідей )
Варіант 1
1. Кого найбільше було в кондитерській крамниці?
__(Дітей.) _____________________________________________
2. Чого просили діти у продавців?
___(Шоколаду, зефіру, солодких сухарів ) _______________________
3. Кого шукали Непосидько, М’якуш і Нетак?
(Петруся )____________________________________________
4. За чим прийшла бабуся до крамниці? ( За тортом для Петруся )
____________________________________________________
5.Чому бабуся змушена була купувати недільний торт у середу?
__(Від__капризиту_інших ліків немає.)
6. Який завбільшки був торт? (Як автобусне колесо.)
__________________________________________________________
7. Яку команду дав Непосидько своїм друзям? (Стрибати у торт.)
__________________________________________________________
8. Що думав М’якуш, сидячи в торті? (Він у чудовому автобусі.)
__________________________________________________________
9. Що довелося робити хлопчикам, щоб не потонути? (Їсти крем, щоб не потонути.)
__________________________________________________________
10. Хто облизав їх з голови до п’ят? (Петрусь.)
__________________________________________________________
11.Кому Петрусь сказав про хлопчиків у торті? (Мамі.)

Розділ 10
Варіант 2
1. Кому Петрусь сказав про хлопчиків у торті?( Мамі)
_______________________________________________________
2. Про що подумала мама, коли почула від Петруся про хлопчиків у торті?( Син марить.) __________________________________________________
3. Чому бабуся вирішила, що вона не розхвилювала Петруся?(Вона
виконала домашні завдання. )
_______________________________________________________
4. Як виправдовувався дідусь? (Він двічі катав онука верхи, ноги у нього не болять.)
_______________________________________________________
5. Де сиділи хлопчики і спостерігали за тим , що діялось в кімнаті?
( У діжці з великим фікусом)
____________________________________________________________
6. Чому становище у Петруся було кепським? ((Уроки не дозволяли виконувати, пішки не ходив, футбол грав уві сні.)
_______________________________________________________
7. Що дозволяли робити Петрусеві? Кашу (Їсти кашу манну, кататися верхи на дідусеві.)
____________________________________________________
8. Кого вирішила викликати мама до Петруся? (Професорів-лікарів, тата.)
_______________________________________________________
9. Куди вклали силоміць Петруся? (У ліжко.)
_______________________________________________________
10. Хто викидав його з ліжка? (Капризит-паразит )
____________________________________________________________
11. Хто допоміг заколисати Петруся? (Бабуся.) 7

Розділ 11
Зміст розділу 11 перевіряється письмово у вигляді завдання «Продовж речення».
Варіант 1. Продовж речення
1. Непосидькові і Нетаку довелося виштовхувати з діжечки(сплячого М’якуша)
_________________________________________________
2. Петрусь спав на (відмінно) ___________________________________
3. Петрусеві заліпив обидві ніздрі (М’якуш)_____________________
4. Іграшкові хлопчики кликали Петруся у ((табір)________________
5. Минулого року він там пробув _(цілий день)______________________
6. Мама тоді вимагала, щоб у загоні з Петрусем був (дідусь)___________________________________________
7. Дідусь образився, бо вожата хотіла, щоб він (збрив бороду)
_________________________________________________
8. У таборі діти (грають м’яча, печуть картоплю) ____________________________________
9. Петрусь стрибав і кричав:(Їду до табору!) ____________________________________
10. Ліжко зламалось і (дісталось псу Сарделю)_______________________________
11.У дверях з’явилися (мама і бабуся)______________________________
12. Домробітниця Дуся сказала ( У таборі багато свіжого повітря)________________________

Розділ 11
Варіант 2. Продовж речення
1. Петрусь вирішив їхати в табір з (хлопчиками) _______________________
2. Мама сказала, що в таборі (скарлатина, свинка, коклюш) ___________________________
3. Ми тобі купили ( найдорожчого слона ) _____________________________________
4. Нетак і М’якуш сиділи на ( шафі) _____________________________
5. Непосидько шепнув на вухо Петрусеві, щоб він (тікав на вулицю) ____________________________________________________
6. Кімната ходила ходором, як під час (землетрусу)_____________________
7. Мама махнула щіткою і (розбила шибку балконних дверей)
____________________________________________________
8. Петрусь скотився по поручнях _(вниз)_________________-
9. Диск на патефоні _(швидко обертався __________________________________
10. Петрусь використовував патефон для (стрільби) _________________
11. Спочатку у вікно вилетів(Непосидько, а потім Нетак) _____________________________
12. М’якуш прилипнув до диска, але потім (зібрав сили і вилетів_на_балкон)____________________________________
А за ним вилетів (плюшевий осел.)________________________________________
Учні отримують завдання без відповідей.

Розділ 12
Зміст розділу 12 перевіряється у формі інтерактивної гри «Мікрофон»
«Мікрофон» передається учням, які бажають висловитись по таких питаннях:
1. З якого поверху поглядали наші хлопчики боязко вниз? (З 4-го поверху)
2. Де в цей час був Петрусь? (На вулиці без поводиря)
3. Про що він хотів кричати? ( Я йду по вулиці без мами і без тата!)
4. Чому перехожі не звертали уваги на Петруся? (Вони дивилися на цирковий візок.)
5. Ким давно хотів бути Петрусь? (Цирковим клоуном)
6. Чим була цікава реклама? (с.98)
7. Куди забрався Петрусь? (На візок)
8. Що він робив на візку? ( Викрикував: «Безкоштовні квитки!»)
9. Чому він гепнувся на бруківку? (Робив на візку стійку)
10. Чому перехожі сміялися з Петруся? (Подумали,що він клоун)

Розділ 13
Урок позакласного читання проводиться формі інтелектуальної гри «Ти мені, а я – тобі».
Команди заздалегідь готували по 8 питань до даного розділу. Вчитель питання нумерує на свій розсуд. На дошці креслить «поле інтелектуальної битви»:
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
Учасникам гри невідомі питання, що стоять за ними.
Спікер команди називає номер і команда одержує питання, яке зашифроване під цим номером. Пощастить,якщо питання готувала своя команда. А можливо, й не дуже: за правильну відповідь на «чуже запитання балів буде удвічі більше (2, а не 1)
Запитання, які готувала команди:
1. По чому спускалися додолу Непосидько, Нетак і М’якуш? (По ринві)
2. Як спускався Непосидько? (Здавалось, що шкребла каструля)
3. Як спускався Нетак? (Труба глухо торохтіла.)
4. Які труднощі виникали, коли опускався М’якуш? (Прилипав до неї)
5. Куди побігли наші герої після того, як опустилися вниз? (У садок)
6. Куди поспішали десятки дитячих ніг? (В цирк)
7. Що лунало із гучномовців? («Початок за п’ять хвилин!»)
8. Про що міркували хлопчики, коли почули, що починається циркова вистава? ( Петрусь має іти до літнього табору, а не в цирк.)
9. Кого іграшкові хлопчики побачили на візку? (Петруся)
10. Чому вони не встигли зустрітися з Петрусем? (Візок заїхав у цирковий двір.)
11. Чому вони були впевнені в тому, що потраплять у цирк? (Квитки безкоштовні )
12. Чому біля каси діялося щось неймовірне? (Касирка нікого не пускала без квитків.)
13. Як Непосидько, М’якуш і Непосидько добирались до віконця каси?
(Зробили пірамідку:Нетак, М’якуш, Непосидько)
14.Що вимагала касирка у хлопчиків? (Грошей)
15.Чи могли вони заплатити гроші? (Ні, вони їх ніколи не бачили.)
16. Що просили діти у дорослих? (Взяти їх із собою.)
17. Чим були обурені діти? (Чому немає безкоштовних квитків?)
18. Що сказав директор цирку касиру? (Нікого без квитків не пускати )
19. Кого пропустили без квитка? (Ліліпута)
20. Хто почав називатися ліліпутами? (Діти, іграшкові хлопчики)
21. Як називали себе наші хлопчики? (Велетнями)
22.Куди штовхнув Непосидько своїх друзів? (У кишеню директора цирку)
23. Куди в’їхали «мишачі велетні» у директорській кишені? (В циркове фойє)
24. Що бурчала директорові услід контролерка? (Що водить сам без квитків кого хоче.)
В кінці уроку підводяться підсумки змагання між командами, визначаються переможці. Робота учнів оцінюється.

Розділ 14
Варіант 1
1. Мякуш пишався, бо він допоміг Непосидьку стати ____________
2. Нашому Петрусю дістанеться слава великого____________________________________________
3. Петрусеві захотілося стати знаменитим і він спрямував всюдиліт до _____________________
4. Щоб Петруся не виключили із великих учених йому __________
________________________________________________________
5. Мякуш і Нетак гепнулися на підлогу кабіни, бо корабель увійшов
_________________________________________________________
6. Мандрівники побачили в ілюмінатор _______________________
7. Непосидько запропонував летіти знову в космос, бо вони відвідали лише _____________________________________________
8.Нетаку теж соромно було повертатись до майстерні, бо він
_______________________________________________________
9. Петрусь розсердився і щосили ____________________________
10. І троє друзів ____________________________________________
11. Петрусь подумав, що йому набридли ______________________
12. А потім він вирішив їх ___________________________________

Розділ 15,16
Перевіряється у формі гри «Заморочки» Команди дістають питання із діжечки, готують відповіді і по черзі відповідають. В кінці гри визначається переможець.
« Заморочки» із діжечки.
1.Яка звістка облетіла містом? (Відбувається футбольна зустріч із командою
марсіан – велетнів)
2. Чому директор цирку змушений був викликати кінну міліцію? (Щоб урятувати стіни цирку від шаленої юрби)
3.Хто із гравців-бульдогів був найстрашніший? (Плямистий бульдог- нападник, без одного ока)
4. Кому він найбільше надокучав? (Непосидькові)
5. Як Непосидько примусив одноокого бульдога покуштувати заліза? (Він різко зупинився.)
6. Чому на арену цирку виїхала швидка допомога? (Забрали травмованого пса.)
7. Хто виявився найактивнішим уболівальником? (Тато Петруся)
8. Хто і як відвернув увагу бульдогів від гри ? ( Уболівальник вкинув на поле сосиску.)
9. Що в цей час робили іграшкові футболісти? (Забили у ворота 10 голів.)
10. Чому тато Петруся кричав: «Геть суддю з поля» ? (Він підігравав команді бульдогів)
11. Хто забив три голи у власні ворота? (Нетак)
12.Який приз одержали переможці ? (Новенький футбольний м’яч )
13.Чому переможці не змогли покинути арену цирку? (Під куполом у ящику висів Петрусь)
14. Хто почав свій виступ після футбольної гри? (Фокусник Клеопарді)
15. Як опустився ящик з-під купола? (Фокусник вистрілив )
16. Чому перелякався фокусник Клеопарді? ( У ящику з півнем і трьома кроликами ревів несамовито Петрусь.)
17. Хто потягнув Петруся за куліси? (Розлючений директор.)
18. Чому команда переможців вилетіла в кругле вікно в куполі цирку? ( Клоун підхопив м’яч і дав «свічку» так, що всі троє футболістів вилетіли у трубу)

Розділ 17 ,18
Гра « Гонка за лідером». Кожній команді зараховується стільки очок, скільки правильних відповідей дасть вибраний командою гравець за одну хвилину.
1.Мандрівники опинились на (даху)
2.Де був Петрусь? (Зник)
3. Що опускалось на дах? (Вертоліт)
4.Що звисало із дверцят? (Мотузяна драбина)
5.Що вирішив зробити Непосидько? (Прокататися)
6.За що тримався Непосидько? (За драбину)
7. За що тримався М’якуш і Нетак? (За мяч )
8.Хто пікірував першим? (Нетак)
9.Чи легко було Непосидькові втриматися на драбині? (Важко)
10. Чи легко було летіти М’якушеві? (Ще гірше)
11.Яким було внизу місто? (Наче іграшкове)
12.В копицю чийого пружного волосся вдарився Нетак? (В Петрусеву)
13.Що зробила ця копиця? (Голосно заревіла)
14. Де треба було шукати М’якуша і Непосидька? ( За містом )
15.Що вимагав Петрусь у Нетака, щоб поїхати за місто? (Легкову машину )
16.Куди влігся Петрусь? (У дитячий візок)
17.Що кричали діти? (Ліліпут Гулівера везе)
18.Як назвали його хлопчаки? (Лежень, колобок)
19.Чи дратували Петруся дражнили? (Ні )
20. Що він робив? (Потягував молоко, дрімаючи)
21. Що робили після втечі у квартирі Матусиних –Татусевих? (Займались пошуками)
22. Де в цей час був дідусь? (Шукав металолом)
23. Що він знайшов? (48 кг брухту)
24.Кого наказала шукати мама? (Петруся?
25. Де в цей час був тато? (Сидів на стільці у кутку)
26.Дуся сказала, що Петрусь втік ( до табору)
27. Кого відправили шукати Петруся? (Тата)
28.Що дали йому в дорогу? (Продукти для дитини)
29.Де в цей час був Непосидько? (На вертольоті)
30.Де був Нетак і Петрусь? (У візку)
31. Що робив тато? (Тато мчав у відкритій машині)
.
Розділ 19, 20
Команди «Читайлики», «Знайки», «Чомучки» одержують письмово завдання
«Продовж речення» по розділу 19, 20. . Завдання виконують командою. Потім спікер або хтось із членів команди читають вголос запропоновані речення.
Завдання для команди « Читайлики»:
1. Візок із Петрусем опинився на (околиці міста)
2. Чоловік в окулярах вимагав повернути (візок)

3. Петрусь сказав, що візок вкрав (Нетак) _____________________________
4. Петрусь неохоче виліз із мокрого(візка) ____________________
5.Жінка вимагала повернути (соску)_________________________________
6. Петруся назвали (нахабою)___________________________________
Завдання для команди «Знайки»
1. На протилежному боці вулиці біг _(дідусь)__________________________________
2. Він котив, мов хлопчисько (тракторне колесо)_________________
3. Він повертався із псом Сарделем із (вдалого полювання ) _________________________________
4. Раптом далекозорі очі дідуся побачили у натовпі (Петруся) ____________
5. Дідусь пригадав розпорядження мами (знайти Петруся) ______________
6. Дідуся перестріли на вулиці ( четверо дітей)________________

Завдання для команди «Чомучки»
1.Рудий веснянкуватий хлопчисько вигукнув (Ми вас шукали.) ________________________
2.Дідусь відповів, що він (поспішає)__________________________________
3.Діти сказали, що у школі вчили робити ( робити благородні вчинки)____________________________
4.В цей час Петруся тягнув Нетак за (шнурок_)________________________________
5. Дідуся вхопили діти і повели через (через дорогу)
6.Нетак і Петрусь поспішали в (табір)

Розділ 21, 22.
«Мозкова атака». Кожна команда одержує по 7 питань, відповідають зразу на поставлене питання.
Запитання для команди «Знайки»
1.Кого побачили іграшкові біля річки? (Татуся)
2.Чому Петрусь вирішив, що тато не піде нікуди? (Він любив ловити рибу)
3. Непосидько сказав, що риба тут …(не ловиться)
4.Що побачив М’якуш у кишенях батькового плаща? (Рибу)
5.Як тато ловив рибу? (Жував пироги,заснув)
6.Хто витягнув з кишені копчені лящі? (Непосидько)
7.З ким Непосидько поділився своєю ідеєю? (З Нетаком)
Запитання для команди «Читайлики»
1.Що зробив Нетак? (Пірнув і причепив рибину до батькової вудки)
2.Що змушений був робити тато? (Витягнути ляща)
3.Чи розглядав тато здобич? (Ні)
4.Скільки лящів поспіль витягнув тато? (3)
5.Чому тато вирішив, що потрібно звернутись до професора Щукіна?
(Нерви, копчені лящі у річці)
6.Хто реготав з тата? (Петрусь)
7.Що сказав Петрусь татові? (Він їде до табору)
Запитання для команди «Чомучки»
1.Чи погодився з цим рішенням татусь? (Спочатку –ні , а потім потім погодився)
2.Чим був здивований Петрусь? (Татовою хоробрістю )
3.Куди вирішив відвезти тато Петруся? (До табору)
4.Чому він змінив своє рішення? ((Вирішив відвезти рибу додому)
5.Чого не помітив тато? (Як змінився Петрусь)
6.Де сиділи помітні риси капризиту? (В куточках рота)
7.Чим мали подорожувати мандрівники далі? (Човном по річці)
Розділ 23
Технологія «Незакінчене речення» . Команди одержують завдання і виконують, а потім зачитують відповіді.
1. Петрусь важко бухнувся у рибальську плоскодонку і ______________________________________________________________
2. Нетак кинув йому _____________________________________________
3. Нетак, Непосидько і М’якуш залишилися на ________________________________________________________
4. Течія підхопила човна і _______________________________________
5. Петрусь розгубився , а човен ____________________________________
6. Хлопчики бігали по берегу і ______________________________________
7. Вони знайшли _________________________________________________
І сіли у нього.
_____________________________________________________________
8. Непосидько почав вправно ______________________________________
9. У човні Петруся на дні почала з’являтися _____________________________
10. Петрусь відчайдушно _________________________________________
11. А вода в човні дедалі ____________________________________________
12. Він обернувся і загубив ___________________________________________
13. Петрусь злякався і почав кликати на допомогу __________________________
14.Човен поволі йшов на _________________________________________
15. Петрусь плавати умів тільки у ___________________________________
16. Петрусеве серце стискалося _____________________________________
17. Йому стало шкода _____________________________________________
18. І раптом його рука торкнулася чогось ______________________________
19. Це був _______________________________________________________
20. До берега залишалось ___________________________________________
21. Петрусь ліг на воду і ___________________________________________

Підсумковим уроком по прочитаній книзі був урок позакласного читання, на який були запрошені батьки, адміністрація школи. Урок проводився у формі змагання між командами «Читайликів», «Чомучок», «Знайків». Метою уроку було узагальнення знаннь учнів по прочитаному творі, формування у них вміння передавати зміст прочитаного, вчити працювати в групах, а також отримати підтримку батьків для продовження роботи над проектом, тобто придбання наступної книги Юхима Чеповецького «Дивовижні пригоди М’якуша, Нетака, Непосидька» Додаються фото з проведеного заходу.
Тема. Літературні казки. Юхим Чеповецький «Неймовірні пригоди М’якуша, Нетака та Непосидька»
Мета. Узагальнити знання учнів по змісту художньої книги, вчити передавати зміст прочитаного, виховувати любов до художнього слова.
Обладнання: книги Чеповецького «Неймовірні пригоди М’якуша, Нетака та Непосидька», емблеми команд, план уроку на дошці, ноутбук, папка «Обдаровані діти», поле інтелектуальної битви на дошці, мікрофон, чарівна скринька із завданнями.
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- У нас сьогодні незвичайний урок. Присутні гості – ваші батьки.Ще ми закінчуємо читати книгу Ю. Чеповецького «Незвичайні пригоди….
Її прочитали всі учні в класі.
Сьогодні підведемо підсумок прочитаного, надіюсь зуміємо показати чого навчились. Урок - це змагання між командами
« Читайликів» , спікер – Ромашок В’ячеслав,
«Чомучок» - спікер Сабат Марія,
« Знайків» - спікер Рибак Денис .
- Діти, змагаючись, не хвилюйтесь, головне не перемога, а ваша робота в групах, уміння допомогти один одному, пригадати в цікавих іграх зміст прочитаного.
ІІІ. Ознайомлення із завданнями уроку.
- Вас чекають:
1.Брейн –ринг - 25 розділ.
2.Гра «Ти мені – я тобі – 25 розділ.
3.Продовж речення.
Рухлива хвилинка.
4.Мозкова атака.
5. Бліцтурнір.
6. Завдання із чарівної скриньки.
7. Мікрофон.

ІV. Робота над темою уроку.

Вправа –енергізатор. Беруться за руки, усміхаються один одному, бажають успішної роботи.
1. Брейн- ринг, розділ 25
Команда, яка першою знайшла відповідь на питання подає звуковий сигнал. Спікер визначає того, хто читатиме. За правильну відповідь – 1 очко.
- Знайдіть і прочитайте відповіді на наступні питання.
- Що хлопчики побачили посеред узлісся?
- Чому літак самотньо стояв на галявині?
- Як вирішили вони завести літак?
- Знайдіть в тексті підпис малюнка на с. 171.
- Прочитайте як умілі руки майстрів відремонтували саморобних хлопчиків?
- Чим закінчується історія?
2.»Ти мені – я тобі.»
Запитання до 24 розділу ви придумували самостійно. Я їх зашифрувала на полі.
Якщо вам вдається відповідати на своє запитання, то одержуєте 1 очко, якщо на «чуже» , то 2 очка.
1 2 3
4 5 6
1. Був чудовий корабель з трьох моряків? (Ні) (питання команди «Читайликів»)
2.Що зробив Нетак, коли почув, що М’якуш кричить : Тону! (Закричав і стрибнув у воду) «Читайлики»)
3.Хто почав розповзатися по дну капелюха, щоб урятувати друзів? (М’якуш) (Команда «Чомучки»)
4. Хто попросив притиснути друзів йому боки, щоб повернутись у форму? (М’якуш) ( Команда «Чомучки»)
5.Чому врятовані герої вирішили, що Петрусь живий? (команда «Знайки»)
6.Як Нетак врятував Непосидька і М’якуша від загибелі? (Стрибнув у воду, підняв
3. Продовж речення. Розділ 23.
Команди отримують надруковані на окремих аркушах завдання, колективно виконують його. Потім хтось один зачитує відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 очко.
1.Петрусь важко бухнувся у рибальську плоскодонку і__________(Відплив від берега)
2. Нетак кинув йому ____________________________(Мяч)
3.Нетак, Непосидько і М’якуш залишилися на ______________(березі)
4. Течія підхопила човна і понесла ___________(на середину річки)
5.Петрусь розгубився, а ____________(човен віддалявся від берега)
6.Хлопчики бігали по берегу і ______________(не знали що робити)
7. Знайшли ________________(солом’яний капелюх батька ) і сіли у нього.
1. Непосидько почав вправно ____________________(веслувати)
2.У Петруся в човні почала зявлятися _________________(вода)
3. Петрусь відчайдушно ___________________ (веслував)
4. А вода в човні дедалі ______________________(прибувала).
5. Він повернувся і _____________(затопив весло)
6.Він злякався і кликав на допомогу _____________(маму)
7.Човен поволі йшов ___________________ (на дно)
1.Петрусь плавати вмів тільки ___________________(у ванні)
2.Петрусеве серце стискалося ____________________(від туги)
3.Йому стало шкода ____________________________ (маму, дідуся)
4. І раптом його рука торкнулась ________________(Круглого, тугого)
5.Це був ____________________( Футбольний мяч)
6.До берега залишалось ____________(4 метри )
7.Петрусь ліг на воду _______________( І поплив до берега )
4.Мозкова атака.

Кожна команда одержує по 7 запитань, відповідають зразу ж на поставлене питання. За кожну правильну відповідь – 1 очко.
Запитання для команди « Знайки»


1. Кого побачили іграшкові хлопчики коло річки?
2. Чому Петрусь вирішив, що тато не піде нікуди?
3. Непосидько сказав, що риба тут ……….
4. Що побачив Петрусь в кишенях батькового плаща?
5. Як тато ловив рибу?
6. Хто витягнув з кишені копчені лящі?
7. З ким Непосидько поділився своєю ідеєю?

Запитання для команди «Читайлики»
1. Що зробив Нетак?
2. Що змушений був робити тато?
3. Чи розглядав тато здобич?
4. Скільки лящів поспіль витягнув тато?
5. Чому тато вирішив звернутися до професора Щукіна?
6. Хто реготав з тата?
7. Що сказав Петрусь татові?

Запитання для команди «Чомучки»
1. Чи погодився з цим рішенням тато?
2. Чим був здивований Петрусь?
3. Куди вирішив відвезти тато Петруся?
4. Чому він змінив своє рішення?
5. Чого не помітив тато?
6. Де сиділи помітні риси капризиту?
7. Чим мали подорожувати мандрівники далі?

5. Бліцтурнір проводиться по змісту всієї книги. Команди вибирають найуважнішого читайлика і він швидко відповідає на 8 запитань. Скільки правильних відповідей , стільки й очок отримає команда.
1.Де мешкало трійко іграшкових хлопчиків?
2.Чому одного червневого ранку школу не впізнали іграшкові хлопчики?
3.До кого вони звернулись за допомогою, щоб вийти із майстерні?
4.Кого вирішили шукати друзі, спинившись на волі?
5.На яку хворобу був хворий хлопчик?
6.Чому життя Петруся було нестерпним?
7.Яку іграшку купили, щоб заспокоїти Петруся?
8.Чому іграшкові хлопчики опинилися в крамниці серед бракованих іграшок?

1.Чому М’якуш опинився на телеграфному стовпі?
2.Що це за поїздка в кремовому автобусі?
3.Хто допоміг Петрусеві втекти з дому?
4. Як перехожі дізналися, що в цирку будуть безкоштовні квитки?
5.Як іграшкові хлопчики потрапили у цирк?
6. Ким Петрусь спочатку був у цирку?
7.Яка футбольна зустріч відбулася на арені цирку?
8.Чим закінчився виступ фокусника Клеопарді?

1.На чому каталися М’якуш, Непосидько, Нетак?
2.Кого мама відправила на пошуки Петруся?
3.Який благородний вчинок зробили діти по відношенню до дідуся?
4.Де зустрілися наші герої?
5.Хто відремонтував Непосидька?
6.Хто допоміг татові упіймати косяк золотих лящів?
7.Що допомогло Петрусеві урятуватися, коли човен почав йти на дно?
8.Хто урятував друзів, коли почав тонути солом’яний капелюх?

6. Завдання із чарівної скриньки.
Спікери витягують завдання, на якому вказані сторінки. Потрібно скласти розповідь за малюнками на цих сторінках. Максимальна кількість очок -10.
Сторінки --- 13, 19, 26- 27, 29 – з1, 36, 40-41, 50-51, 57- 59, 75- 77, 82 -84, 88 – 89, 98 – 100, 120 -121, 128 – 129.

8. Мікрофон.
Учні отримують мікрофон і відповідають на питання:
- Чого навчила книга?
- Запрошуються до гри «Мікрофон» батьки.
- Чи викликала у дітей інтерес вдома робота з даною дитячою книгою?
- Чи зможете ви придбати своїм дітям наступну книгу –продовження цієї –
«Дивовижна подорож М’якуша, Нетака, Непосидька «?

V. Підсумок уроку.
Підведення підсумків змагання.
Визначення переможців. Оцінювання.

Категорія: Мої статті | Додав: Grytsiv (25.01.2014)
Переглядів: 2597 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Сайт вчителя початкових класів

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz